Zon, zee en stoepa's - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Marloes Muste - WaarBenJij.nu Zon, zee en stoepa's - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Marloes Muste - WaarBenJij.nu

Zon, zee en stoepa's

Blijf op de hoogte en volg Marloes

29 Juli 2014 | Sri Lanka, Anuradhapura

Beste mensen!

Hier dan eindelijk bericht vanuit Sri Lanka. Er moet natuurlijk wel wat te melden zijn en jullie zitten er vast niet op te wachten om te horen hoe wij de eerste dagen hebben doorgebracht op een prachtig strand compleet met palmbomen. Het was heerlijk acclimatiseren en ontstressen na een lange vlucht en een heel jaar enorm hard werken natuurlijk.
Gister hebben we onze reisgenoten en reisleider ontmoet. Het is weer een bijzondere pluimage waar ik nog geen mening over heb. Die ga ik de komende dagen vast vormen. Iig hebben de reisvriendinnen ecuador 2.0 het erg gezellig met elkaar.
Gister zijn we dan ook voor het eerst in actie gekomen. Wat rondgelopen in het plaatsje Negombo, naar de vismarkt geweest en gevaren over de dutch channels, een kanaal de lagune in. Mooie flora en fauna, arrack stokerijtje en even een praatje gemaakt met de directeur van een instelling voor physical disabled and mentally retarded children. Dat werkt wel even anders hier. Meer dan wat roepies achterlaten kan je helaas niet doen.
Vandaag een bezoekje gebracht aan de stad die 2000 Jaar geleden werd gezien als een van de mooiste van Azië. Veel stoepa's en (resten van) tempels en paleizen. Er was zojuist een groep pelgrims aangekomen die in lange stoet een enorme vlag//lint droegen, al mantra's opzeggend richting stoepa op die vlag daaromheen te wikkelen. Nouja je had erbij moeten zijn denk ik. Was bijzonder.
Al met al: een hele positieve indruk van het land. Het lijkt gelukkig niet op india. schoner, minder druk, groener, lekkerder eten enz.Wel stom dat ik nu een blaar onder mijn voet heb omdat je op blote voeten moet lopen in de holy places. En de stenen ongeveer 60 graden zijn.

Tot later,
Marloes

• 29 Juli 2014 - 23:06

JOUW MAM EN PAP:

Hallo Dochter,

Sorry voor de late reactie, maar heb wat computerproblemen gehad en heb zojuist samen met ziggo het probleem opgelost (was een beschadiging bij het automatische wachtwoord ofzo) maar alles is weer in orde en de resultaten tellen zoals je weet.
    Overigens weer een erg leuk verhaal van jou alsof je het zelf meemaakt zo leuk geschreven verhelderend, informatief duidelijk en heel goed te horen dat je het met je reisgenoten goed hebt getroffen jullie gaan vast en zeker een hartstikke leuk avontuur meemaken denk er wel aan alles te illustreren met errug veel foto's.Heb je het in breed verband laten weten dat je weer een site hebt geopend zodat je veel reacties krijgt, laat dat even weten. Toeval of niet maar jouw ouders staan weer boven aan het lijstje. Volgende week komen de Raaymakers bij ons op bezoek , we zien er naar uit. Marloes tot het volgende verslag en geniet ervan in de tussentijd.

XXXXXX M&P

• 30 Juli 2014 - 10:56

Tom:

Wat een naar strand zeg!
    Zal wel zwaar geweest zijn

• 30 Juli 2014 - 14:17

Tom 2.0:

De rest van mn bericht is gewoon weg!

• 30 Juli 2014 - 22:31

Charissa:

Hi meis,

Het klinkt heerlijk! Die blaar is wel hilarisch

• 31 Juli 2014 - 09:26

Rozemarijn:

Ha Marloes!
    Oud en vertrouwd op pad, klinkt goed!
    Leuk om nu met een clubje vriendinnen te zijn, vast heel gezellig.
    Wat je schrijft klinkt als een relaxtere versie van India....
    Palmbomen zijn nooit verkeerd! Jaloers ;)
    Geniet van je trip, benieuwd naar je volgende verslag.
    PS als je ultraspeciale sri lanka thee vindt wat makkelijk te vervoeren is, hou ik me aanbevolen!
    X Rozemarijn

• 31 Juli 2014 - 20:42

Jacq:

Hi Marloes!

klinkt goed allemaal en je hebt het dubbel en dwars verdiend, dus geniet ervan! Ben nu al benieuwd naar de foto's en de rest van je verhalen en avonturen. Tot snel,
    liefs, Jacq

• 31 Juli 2014 - 23:02

Ton En Bini Stierhout:

Hallo Marloes.
    Leuk om jullie reis zo weer wat te volgen.
    Hopenlijk verder geen voetproblemen meer.
    Geniet van jullie reis en benieuwd naar de volgende verhalen.
    Gr. en liefs Ton en Bini.

• 01 Augustus 2014 - 20:57

Andrea:

Hoi Loes,

Klinkt allemaal erg lekker! foto's waren jaloers makend....

Geniet met de groep, volgens mij komt dat wel goed!

We horen snel weer wat van je en andere foto's dan van dat goddelijke strand erbij.

Liefs Andrea

• 05 Augustus 2014 - 16:29

Laura:

Ha Marloes,

Dat klinkt allemaal weer heerlijk! Zeker dat gedeelte waar je schrijft 'het lijkt niet op India' Ik kan de opluchting bijna hier voelen dat het eten lekkerder smaakt en alles iets minder stinkt :-)
    De plaatjes met palmbomen doen zelfs een beetje aan Panama denken!
    Mag je in de holy places geen sokken aan? Of die heb je misschien niet mee.

Geniet en laat snel weer een nieuw avontuur horen! Liefs!