De laatste etappe - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Marloes Muste - WaarBenJij.nu De laatste etappe - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Marloes Muste - WaarBenJij.nu

De laatste etappe

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

08 Augustus 2013 | Ecuador, Puerto López

Helaas was de spectaculaire treinreis helemaal niet zo spectaculair, maar een groot toeristisch spektakel met spontaan optredende folklore dansers enzo. Snel door dus naar Cuenca de derde stad van ecuador. Op dag 1 lekker door de stad gelopen met 4 meiden, muchos kerken, parkjes en marken. In de avond op stap met zijn allen.
De volgende dag naar Cajas NP voor weer eens een wandelingetje van een uur of 3. Was prachtig, groen, meren, kronkel bomen. Alsof je in de droomvlucht rondliep!
Toen door naar Guayaquil, de grootste stad van het land. Over de boulevard gelopen en 444 treden bedwongen naar een uitzichtpunt. In de avond bij een hilarisch restaurant gegeten: de rode crab. Alsof we in een aquarium zaten. Maar de crab was lekker.
En toen...de volgende dag.... Eindelijk!!!!! De korte broek en bikini onderuit de tas gevist. Want daar wassie dan. De zon! En de zee! Prachtig land hoor, maar erg ruig en onstuimig door de hoogte en de bergen en vulkanen. In de middag heerlijk op het strand gelegen en gezwommen. We hebben het verdiend vinden we zelf, want het was best afzien af en toe de afgelopen weken. wat een uber sportieve reisgenoten heb ik!'S avonds met de voetjes in het zand met in een ene hand een cocktail en de andere een smurf van een ecuadoriaan een poging gedaan tot salsa dansen. Het bleef nog lang gezellig.
Vandaag wat mij betreft weer een hoogtepunt van de reis: walvissen spotten! En wat is dat goed gelukt, we hebben er heel veel gezien van heel dichtbij en maar springen! Zeer indrukwekkend!
Morgen nog een leuke dag op het program en dan was dat het alweer helaas. Naar huis. Om uit te rusten.
Bedankt voor het meelezen en de leuke reacties!
Hasta luego.

• 08 Augustus 2013 - 08:12

Jacq:

Hoi Marloes, geniet nog van de laatste momenten, en wat een geweldige indrukken allemaal. Tot snel, liefs, Jacq

• 08 Augustus 2013 - 08:54

Laura:

Jaaaa! Gelukt! Walvissen gezien. Jaloers, jaloers.
    Geniet nog even van je laatste dagje, jammer dat het dan al weer voorbij is he. Hele goede terugreis en spreek je snel! x

• 08 Augustus 2013 - 09:08

Jouw Eigenste Mam En Pap:

Nou Marloes, jij hebt echt schrijftalent zeg, en dat nog afgezien van al je andere talenten ( naar dat terzijde) .Weer een heel erg leuk deel van jouw reis die toch al bol staat van leuke, interessante spannende hoogtepunten . Nu nog even de laatste loodjes meemaken en dan weer snel naar huis voor een reintegratie en uitrust periode. We zien ook uit naar je live verhalen onderbouwd met foto's, tot zaterdag en goede vlucht.

Mam en Pap

• 08 Augustus 2013 - 10:32

Vera:

Tjee Marloes, wat is het snel gegaan. Heerlijk al je verhalen. Ben benieuwd naar de foto' s. Laten we onze deal van dinsdag maar lekker een weekje of twee uitstellen en na de vakantie pas starten. Eerst nog even flink nagenieten. Goede vlucht terug. Groetjes Vera

• 10 Augustus 2013 - 18:54

Tante Joke:

Hallo Marlpoes, je bent misschien alweer thuis, of in de lkucht, maar weet dat je vandaag terug bent. Van je ouders het www. gekregen en heb iedere keer gekeken en gelzen over je reis. Geweldig Marloes, enorme ervaringen en begrijp ook dat je hele leuke reisgenoten had. Dat maakt zeker een reis. Nu even bij komen van het tijd verschil, en hopelijk nog even genieten van het Ned. weer. Je ouders zijn natuurlijk weer blij je gezond en wel teru te hebben. Blijven doen deze vakanties, zolang je kan! Groetjes en laatste berichten zal ik tzt van je vader horen over Skype, tante Joke

• 26 Juli 2014 - 13:49

Andrea:

Hoi Marloes.

Veilig aangekomen?

We horen snel wat van je.

XX Andrea