This is like a really cool roadtrip, you know! - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Marloes Muste - WaarBenJij.nu This is like a really cool roadtrip, you know! - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Marloes Muste - WaarBenJij.nu

This is like a really cool roadtrip, you know!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

31 Juli 2015 | Verenigde Staten, Bluff

Ruim een week onderweg en vele indrukken, hoogtepunten en avonturen rijker. Na tot rust te zijn gekomen in ons heerlijke blokhutje in de middel of niks, hebben we Zion NP bezocht. En eerlijk is eerlijk, dat was geen hoogtepunt. Hitte, drukte, overvolle shuttle bussen.... Niet echt kunnen genieten van de omgeving die ongetwijfeld prachtig was. Dus snel door via de fantastic scenic highway 12 dwars door Utah op naar de volgende logeerplek. Wat een rit, lekker cruisen in onze bak, muziekje aan genieten van de prachtige rode rotspartijen en schitterende uitkijkpunten. Heerlijk amerikaans geregeld allemaal, de scenic overlooks worden duidelijk aangegeven, bordje erbij wat het is/wat je ziet, opties voor wandelingen, toiletgebouwtje erbij, hoppa. Had ik al verteld dat het hier lekker warm is? Maar wel altijd een windje, als in: föhn op de hoogste stand. Maar goed, volgende overnachtingsplek: de airstream caravan! Zo leuk! Vanuit daar Bryce NP bezocht, we waren een beetje bang voor het Zion effect, maar hier gelukkig minder druk, min of meer gewend aan de hitte en geen shuttle bus, maar lekker zelf rondrijden, stoppen, rondkijken enz. Prachtig!

Op naar Moab, Arches NP bekeken en mooie route gereden langs de Colorado, door bergen en bos om uiteindelijk geheel onverwacht zo midden in de desert terecht te komen bij een heerlijk meertje. Bikini's aan en gaan. Normaal zijn we wel te porren voor een potje hiken, maar had ik al verteld dat het hier heel warm is? Het is hier heel warm! Dus we houden maar een beetje ons gemak. Door de extreme droogte is de Colorado trouwens een kalm stroompje geworden dus ook maar niet raften dit jaar, maar ach genoeg anders. Zoals dat ik nu in het plaatsje Bluff verblijf. Vanmiddag valley of the Gods doorgereden en die weg was vrij spannend (onverhard, hobbelig, scherpe bochten en stijl omhoog/laag en dat allemaal tegelijk)en het was er nogal verlaten, maar mooi dat het was! En stoer dat we onszelf vonden! En dat is geen Bluff! Daarna ook langs grote broer monument valley gereden. Leuk hoor zo'n iconisch plaatje in het echt te zien. En dat gaan we de komende dagen nog eens doen: op naar grand canyon!

• 31 Juli 2015 - 09:47

Jouw Eigenste Mam En Pap:

Hallo dames,

Marloes, altijd een feestje om iets van je te horen en je verslag is altijd smullen. En aangezien dat vroeg in de morgen hier binnen komt is het een een erg leuk begin van onze dag hier, ik zou dan ook zeggen vooral doorgaan en blijf genieten. Je ervaring met autorijden krijgt nu een andere invalshoek nu je dit soort tochten hebt gemaakt, zodat je dagelijkse ritjes naar school in je wagon-R nog makkelijker worden. Maar dat duurt nog errug lang. Ga vooral door met lekker genieten en we kijken ondertussen al weer uit naar je volgende verslag

XXXXX

• 02 Augustus 2015 - 08:38

Jacq:

hallo dames,

alsof ik erbij ben, ik zie t zo voor me! Geniet er nog van,
    liefs, Jacq

• 06 Augustus 2015 - 19:54

Vera:

Lijkt mij zo zalig in een grote bak heerlijk rondrijden. Mooie parken aan je voorbij laten gaan. En al een keer een "big Mac" gegeten? Ik ben benieuwd naar je volgende verslag. Gelukkig heb je nog even te gaan in de VS. Liefs Veer