Parel van de Indische oceaan - Reisverslag uit Bandarawela, Sri Lanka van Marloes Muste - WaarBenJij.nu Parel van de Indische oceaan - Reisverslag uit Bandarawela, Sri Lanka van Marloes Muste - WaarBenJij.nu

Parel van de Indische oceaan

Blijf op de hoogte en volg Marloes

05 Augustus 2014 | Sri Lanka, Bandarawela

Inmiddels zitten wij al 2 weken in Sri lanka en is het nu dag 11 van de rondreis. De afgelopen dagen hebben we weer veel moois gezien en beleeft. Na het bekijken van de overgebleven bezienswaardigheden van de oude hoofdstad Polonnararuwa uit de 10 e en 11e eeuw zijn Sanne en ik 's middags nog lekker aan de wandel gegaan rond het meer. Je hebt hier heel veel aanspraak van de lokale bevolking zonder dat ze iets willen verkopen of iets anders van je willen. Tegen zonsondergang zagen we aan de overkant een olifant bij het meer drinken. Prachtig en een heerlijk relaxte middag.
De volgende dag duizend-zoveel treden bedwongen en de Leeuwenrots opgeklommen. Onderweg mooie fresco's en schitterend uitzicht! Druk program en snel door richting Kandy, daar begon die dag het perhahera festival. Gekkenhuis op straat, 10 dagen elke avond processies door de straten en dat allemaal vanwege de tand van buddha. Na wat onderhandelen kaartjes gekocht voor een plekje op plastic stoeltjes, lokale bevolking stond al vanaf een uur of 12 langs de kant van de weg. Maar we hebben het 2,5 uur durende spektakel meegemaakt, een optocht van tientallen olifanten met kleden en lampjes, dansers, vuurdragers enz. Nog even speciale aandacht voor Anthony die gewoon pizza's en drinken heeft laten bezorgen op onze plekjes. Was een ware belevenis!
Daarna de warmte achter ons gelaten en naar hoger gelegen gebied getrokken. Truien en regenjassen in de aanslag. Hier hebben we kunnen zien waarom dat het land van de thee is. Gewandeld door de theevelden en een fabriekje bezocht. Vooral loeisterke zwarte thee trouwens die ze hier drinken. We hadden hier een fantastisch koloniaal engels hotel. 'S avonds werd er zelfs een kruik en fruit gebracht! Helaas maar 1 nachtje hier en erg vroeg uit de veren voor een wandeltocht door Horton Plains met als hoogtepunt uitkijkpunt end of the world. Kon door weersomstandigheden helaas niet door gaan. Niet het einde van de wereld. Wel jammer en alternatieve route gelopen. Vandaag weer een hoog geloop door kleine dorpjes en landbouwgebied dit keer. Vanmiddag maar een ayuvedische massage genomen. Was heerlijk en hopelijk daardoor wat minder spierpijn morgen!

• 05 Augustus 2014 - 21:34

JOUW MAM EN PAP:

Hii Marloes,

Weer een erg leuk verhaal van jou het is wel een reis die veel indruk op je maak en erg gevarieerd, Donderdag ben je al weer twee weken onderweg het gaat wel erg snel hoor allemaal. Zondag j.l. is je broer en c.s. vertrokken naar Frankrijk, ze zijn inmiddels ook op de plaats van bestemming aangekomen zonder problemen. Dochter nog veel plezier bij/met het vervolg van je reis en groet je reisgenotes.

XXXX M&P

• 06 Augustus 2014 - 10:21

Charissa:

Oh, wat klinkt dat allemaal weer goed! Leuk ook dat de lokale bevolking relaxt is. Ook geweldig om dat festival mee te maken denk ik!

Kus! Charis

• 09 Augustus 2014 - 09:49

Francis:

Hoi hoi,

Vandaag eindelijk je verslagen kunnen lezen. De link werkte eerst niet!
    Het klinkt helemaal super allemaal!
    Nog maar even lekker genieten. Liefs xx

• 11 Augustus 2014 - 20:08

Kim En Tom :

Wat doe je lekker veel! Gaaf! Veel plezier nog!