Buenas amigo's - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Marloes Muste - WaarBenJij.nu Buenas amigo's - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Marloes Muste - WaarBenJij.nu

Buenas amigo's

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

01 Augustus 2013 | Ecuador, Riobamba

Daar ben ik weer en dit keer vanuit Riobamba. Maar eerst even terug naar waar ik vorige keer gebleven was. Vanuit Otavalo door naar Quito voor een nachtje en onderweg naar Banos de volgende dag een stop gemaakt bij Cotopaxi NP. De hoogste nog actieve vulkaan ter wereld, 5897 meter. Wat is dat toch prachtig! Het doet aan als een soort maanlandschap vs steppe. Het plan was om vanaf 4200 meter naar het eerste basecamp te lopen maar we moesten al snel opgeven omdat het te gevaarlijk was. Zeer koud en de wind was zo hard dat je gezandstraald werd door stenen. Bovendien was er regen of sneeuw op komst dus het was echt niet te doen. Dat noem ik nog eens zomervakantie! Op lagergelegen gebied in het park nog wel een stuk gelopen en toen op weg naar Banos.
Ik heb besloten de eerste dag in Banos niet mee te gaan met de groepsactiviteit, maar lekker in mijn eentje door het plaatsje te slenteren. Gezellig hoor dat groepsgebeuren, maar een beetje 'lucht' is ook wel lekker. Beetje gewinkeld, koffie hier, broodje daar en een overheerlijke massage. 'S avonds ontzettend op stap geweest. Fijne muziek, lekkere drankjes en iedereen in opperbeste stemming. Dus toen die toko om 2 uur dicht ging hadden we nog wel zin in een afterparty. En die werd door onze mister guide en chauffeur georganiseerd..... In de bus. Was vrij hilarisch en duurde tot een uur of 5. De bus zal nooit meer hetzelfde zijn. En mijn reisgenoten ook niet. En de reisleider en chauffeur al helemaal niet.
Na uitslapen tot tegen de middag en een stevig anti kater ontbijtje tijd voor mijn favo vakantieactiviteit: raften! Was weer een feestje.
Gister via de Chimborazo vulkaan richting Riobamba. Hier ook weer gelopen, maar gestrand op 4800. Kreeg toch wel erg last van duizeligheid en hartkloppingen. Een aantal bikkels hebben nog tot de 5000 gelopen en een stuk of 10 zijn er downhill gegaan met de mountainbike. Aangezien ik al een schijterd op de fiets ben als er sneeuw of zand ligt leek het me niet echt iets voor mij. Helaas zijn we nog getuige geweest van een ernstig en dodelijk ongelijk op de weg naar beneden. Dat drukte wel de stemming voor de rest van de dag.
Vanmorgen weekmarkt in Guamote. De mensen zijn hier prachtig gekleed in gekleurde rokken en poncho's en hoeden. Vooral de veemarkt was een ware belevenis.
Morgen de spectaculaire treinrit over de duivelsneus.
Laters!

  • 02 Augustus 2013 - 09:28

    Jouw Mam En Pap:

    Hallo Dochter,


    Ernstig zeg dat ongeval dat zal de stemming wel op negatieve wijze beïnvloed hebben je verhalen zijn net een roman waar jij de hoofdrol in speelt. We zien elke keer uit naar het vervolg van je verhaal. Zal vanavond nog wel verder even reageren, voorshands nog veel plezier en geniet van elk moment.

    XXXXX M&P

  • 02 Augustus 2013 - 17:17

    Sjakkie:

    Lieve marloes, wat heerlijk om te horen dat t weer een heerlijke reis is en dat je geniet. Ik kijk er nu al naar uit om je verhalen live te horen en je foto's te zien. Geniet! Liefs, sjak

  • 02 Augustus 2013 - 17:29

    Jouw Mam En Pap:

    Zo Marloes hier zijn we weer even vanmorgen had ik niet veel tijd om te reageren want we gingen met H&B een fietstocht maken. Het is naar verluid de warmste dag van het jaar > 35 gr we zijn weer naar HvHolland gefietst overgestoken met de pont vervolgens de nieuwe maasvlakte rondgereden, en dezelfde weg terug ca 65 km ik geef toe het is heel anders dan een berg van 5897 meter maar jij kunt alles is z,n juiste proporties zien. Je hebt er 2/3 opzitten dus nog geruime tijd te gaan ik zou zeggen maak voldoende foto's geniet met meer dan volle teugen leg al je herinneringen vast op je harde schijf zodat ook deze trip een onvergetelijke wordt.



    XXXXX M&P

  • 03 Augustus 2013 - 10:55

    Vera:

    Hai Marloes

    Wat een heerlijk verhalen, zoals jij het beschrijft lijkt het wel of ik naast je loop. wat jij bereikt met klimmen is enorm, petje af. Volgens mij is het iedere dag weer opnieuw genieten. Dank voor je geweldige verslagen tot nu toe. Veel plezier de komende dagen.
    Groetjes Vera

  • 03 Augustus 2013 - 20:34

    Charissa:

    Jee, die foto's. Krijg echt van die 'It is a small step for man..' associaties! Fijn dat je het zo leuk hebt. Klinkt wel als een echte reis voor bikkels hoor!

  • 06 Augustus 2013 - 14:11

    Jeroen:

    Dag Marloesje,

    Nog steeds de echte actieveling aan het uithangen lees ik.
    Jij bent dadelijk weer toe aan vakantie als je thuis bent :)

    Geniet er nog van!!

    Groetjes Jeroen

  • 07 Augustus 2013 - 20:01

    Tonny Moerman:

    Hallo Marloes,
    Wat een mooie reis ben jij aan het maken!
    Ik geniet van jouw reisverslagen.
    Nog veel plezier verder!
    groetjes van
    Tonny Moerman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Riobamba

Ecuador

3 weken rondreizen door Ecuador

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2013

De laatste etappe

01 Augustus 2013

Buenas amigo's

27 Juli 2013

Genieten en afzien

23 Juli 2013

Quito
Marloes

Actief sinds 11 Juli 2013
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 7075

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

USA

24 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Sri Lanka

21 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Ecuador

Landen bezocht: